تماس با ما
چهارشنبه, 5 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۵/۳۰ 
  • تعداد بازدید : 737
  • کد خبر : ۱۹۲۴
next    /  2 prev
بازدید معاون وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام
آمادگی پیام برای ظرفیت سازی در حوزه آی سی تی / منطقه ویژه اقتصادی پیام قطب دیتا سنتر کشور می شود

دکتر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و هیات همراه صبح امروز چهارشنبه مورخ 29 مرداد ماه از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام بازدید و با دکتر ثناگو مطلق مدیر عامل پیام دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش روابط عمومی این بازدید با هدف شناسایی ظرفیت ها و بررسی توانمندی های موجود در منطقه جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین و همچنین بسط و گسترش تعاملات سازمان های مرتبط در حوزه آی سی تی برگزار شد .

 

آمادگی پیام برای ظرفیت سازی در حوزه آی سی تی

دکتر ثناگو مطلق مدیر عامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام در این دیدار ضمن ارائه گزارشی اجمالی از روند فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی گفت : این منطقه آمادگی دارد تمام امکانات و زیر ساخت های موجود را برای اکو سیستم اقتصاد دیجیتال فراهم نماید و با توجه به پیش بینی که در طر ح جامع پیام شده است مقدمات ایجاد شهر  شهر آی سی تی صورت پذیرفته است .

وی ادامه داد از مهمترین مزیت های شهر آی سی تی پیام حضور و دسترسی تمامی شرکت های این حوزه در یک اکو سیستم مشترک و بهره مندی از زیر ساخت ها و امکانات موجود می باشد .

ثناگو مطلق وجود آزمایشگاه تخصصی حوزه آی سی تی و همچنین گمرک تخصصی را از مزیت های اصلی این منطقه  بر شمرد و گفت : تسهیل و روان سازی قوانین دست و پا گیر اداری ونیز نزدیک بودن پیام به مراکز علمی و تحقیقاتی امکان سرمایه گذاری داخلی و خارجی را افزیش داده است .

 

منطقه ویژه اقتصادی پیام قطب دیتا سنتر کشور  می شود

دکتر امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام گفت : پیام ظرفیت تبدیل شدن به قطب دیتا سنتر کشور را دارا است و امیدواریم بزودی با برنامه ریزی های صورت گرفته این مموضوع محقق شود .

وی همچنین تولید قانونی رمز ارزها ( ارزهای دیجیتال ) پارک فناوری و گمرک تخصصی را از دیگر مباحثی دانست که امکان ایجاد آن در پیام در قالب مشارکت و تفاهم نامه با سایر نهاد های مرتبط امکان پذیر است .

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0