تماس با ما
پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ 
  • تعداد بازدید : 578
  • کد خبر : ۳۰۲۲
فرودگاه بین المللی پیام بر مدار توسعه
فرودگاه بین المللی پیام به عنوان ظرفیتی در قلب استان البرز، به خصوص طی 2 سال گذشته توانسته بخشی از توانایی های خود را از بالقوه به بالفعل درآورده و به عنوان ظرفیتی بی نظیر در توسعه این استان و منطقه نقش خود را به خوبی ایفا کند.

یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان البرز مسافرشی شدن این فرودگاه بود که در همین رابطه به خصوص طی یک الی 2 سال گذشته اقدام های بسیار خوبی از سوی استاندار این استان و مدیران منطقه صورت گرفت و امروز این ارزوی دیرینه محقق شده است.
رویای مسافری شدن فرودگاه بین المللی پیام در کنار تمام مشکلات و کمبودها اما با همت عالی مسوولانی ملی و استانی امروز به تحقق پیوسته و جمعیت سه میلیون نفری این استان که تشکیل شده از فرهنگ و قومیت های مختلف هستند می توانند از خدمات بخش مسافری این فرودگاه استفاده کنند.
با توجه به ظرفیت های منحصر به فرد این فرودگاه، پیام این آمادگی را دارد که در بخش مسافری نه تنها به البرزی ها بلکه به دیگر استان های کشور از جمله تهران، قزوین و زنجان نیز خدمات رسانی و مردم این استان ها می توانند از بخش مسافری آن بهره مند شوند.
در ابتدای راه، پرواز به مقصد مشهد مقدس و جزیره کیش از فرودگاه بین المللی پیام کلید خورد، اما برنامه ریزی ها با توجه به پتانسیل های زیادی که در این منطقه و فرودگاه وجود دارد موجب شد تا  توسعه زیر ساخت ها، افزایش ضریب ایمنی پروازها و گسترش مسیرهای پروازی به عنوان یکی از برنامه های جدی مدیران منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام قرار گیرد.
به همین منظور نشست های متعددی با مسوولان ملی و استانی انجام تا بتوان از ظرفیت های درون استانی برای توسعه مسیرهای پروازی از فرودگاه بین المللی پیام  که در نهایت موجب توسعه این استان و منطقه می شود بهره برد.
یکی از آخرین برنامه هایی که با هدف تحقق این مهم صورت گرفت، برگزاری نشست هایی با دفاتر خدماتی و آژانس های مسافرتی بود که علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر این دفاتر با ظرفیت های منطقه، بتوان فتح باب جدیدی برای توسعه پروازها از طریق فرودگاه بین المللی پیام ایجاد  کرد.
در آخرین نشست که روز سه شنبه، بیستم خرداد با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشور، استاندار البرز، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، مدیرکل میراث فرهنگی این استان، مدیر کل راه و شهرسازی، فرماندار و شهردار کلانشهر کرج با حضور مدیران آژانس های مسافری و خدمات گردشگری البرز برگزار شد، تمام این مسوولان بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های این فرودگاه و لزوم توسعه مسیرهای پروازی جدید از آن تاکید کردند.
علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشور که پیش از این بارها بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های فرودگاه بین المللی پیام برای جابه جایی مسافران تاکید داشتند در این نشست عنوان کرد: این فرودگاه در حوزه پروازی قدمتی طولانی داشته و سال ها است که  پروازها در آن انجام می شود اما در حوزه پروازهای مسافری با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسوولان این فرودگاه و تامین امکانات مورد نیاز آن، امروز پیام ظرفیت لازم را برای جابه جایی مسافر دارشته و  برخی شرکت های هواپیمایی نیز پذیرفتند که پروازها را شروع کنند.
وی اضافه کرد:با توجه به شرایط استان البرز که همواره در حال توسعه و پیشرفت است و داشتن ویژگی هایی از جمله نیروی انسانی و قومیت های مختلفی که در آن هستند، به طور مسلم فرودگاه پیام لازم است که در اقصی نقاط کشور وصل شود، فرودگاهی مانند کیش امروز به ۱۴ نقطه کشور وصل است این در حالی است که ظرفیت اتصال به ۵۰ نقطه را دارد، در این میان فرودگاه بین المللی پیام نیز با توجه به تنوع قومیتی ظرفیت اتصال به تمام نقاط کشور را دارد.
عابدزاده گفت: به همین منظور در آینده نه چندان دور از برخی هواپیماهای مناسب که وارد کشور شده و خواهد شد، می توان برای وصل کردن مرکز این استان به اقصی نقاط کشور استفاده کرد، که در مرحله نخست موافقت هایی از سوی برخی خطوط هوایی برای انجام پرواز به مقصدهایی از جمله مشهد مقدس، اهواز و کیش صورت گرفته است.

پیام موتور محرکه گردشگری البرز است 
استاندار البرز نیز در این نشست گفت:توسعه پروازهای مسافری از فرودگاه بین المللی پیام موتور محرکه، اشتغال و کارآفرینی در حوزه گردشگری این استان است.
عزیزاله شهبازی با بیان اینکه حامی جدی توسعه گردشگری در استان و فعالان این عرصه هستیم افزود: فرودگاه پیام ظرفیت های بزرگی برای توسعه گردشگری دارد که با توسعه آن اشتغال و کارآفرینی در البرز رشد چشمگیری خواهد داشت.
وی اضافه کرد: بزرگترین موتور محرکه توسعه استان البرز، توسعه گردشگری و بهره برداری از فرودگاه پیام است که در سال‌های گذشته مغفول مانده ولی با نگاه ویژه ای اکنون درصدد ارتقا بسترهای پیشرفت این صنعت بزرگ در استان هستیم.
پروازهای فرودگاه پیام البرز توسعه می یابد
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در این نشست اعلام کرد که پروازهای مسافری از مبدا این فرودگاه به دیگر استان های کشور با توجه به تنوع قومیتی در البرز توسعه می یابد.
نادر ثناگو مطلق افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا که تمام صنایع از جمله صنعت هوایی را تحت تاثیر قرار داد، سعی کردیم تا از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کرده و برنامه ریزی ها به این سمت باشد تا در کنار از سرگیری پروازهای مسافری قبلی توسعه پروازها را نیز داشته باشیم.
وی اضافه کرد: به همین منظور از اوایل تیرماه جاری، علاوه بر پرواز به مقصدهای کیش و مشهد مقدس، پرواز به مقصد اهواز را نیز از این فرودگاه خواهیم داشت.
ثناگو مطلق با اشاره به آمادگی این فرودگاه برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گفت: طبق اعلام رییس سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه بین المللی پیام از نظر ایمنی، زیر ساخت و امکانات استانداردهای لازم را دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه صنعت حمل و نقل و گردشگری لازم و ملزوم یکدیگرند بیان داشت: توسعه پروازهای فرودگاه بین المللی پیام موجب رونق گردشگری در استان البرز و ایجاد اشتغال در این صنعت خواهد شد.

توسعه فرودگاه پیام، توسعه صنعت گردشگری البرز است 
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز نیز که در این نشست حضور داشت گفت: توسعه و موفقیت هر چه بیشتر فرودگاه بین المللی پیام موجب توسعه صنعت گردشگری استان می شود.
فریدون محمدی افزود: با همکاری بخش خصوصی و برنامه ریزی منسجم، اقدام های لازم توسط مسوولان فرودگاه بین المللی پیام برای راه اندازی پروازهایی به مقصدهای مشهد مقدس، کیش و اهواز از این فرودگاه صورت گرفت.
وی با اشاره به امکانات و تجهیزات فرودگاه بین المللی پیام گفت: باند فرودگاه بین المللی پیام جزء بهترین باندهای فرودگاهی کشور است که در آینده می توان این فرودگاه را به عنوان فرودگاهی عملیاتی در حوزه گردشگری مطرح کرد.
تمام ظرفیت شهرداری کرج برای توسعه پروازها از پیام به کار گرفته می شود
علی کمالی زاده شهردار کرج از دیگر سخنرانان این نشست نیز گفت: از هیچ کمکی برای توسعه پروازها از فرودگاه بین المللی پیام دریغ نخواهیم کرد.
وی اضافه کرد: به همین منظور از تمام توان و ظرفیت شهرداری کرج از جمله استفاده از بیلبوردها و تلویزیون های شهری و بهره بردن از پروازهای فرودگاه بین المللی پیام استفاده خواهیم کرد.
کمالی زاده با بیان اینکه توسعه و پیشرفت هر شهر در گرو ارتقای صنعت حمل و نقل و تجهیز این ناوگان است خاطر نشان کرد: این باور در مردم باید ایجاد شود که  که فرودگاه بین المللی پیام یک ظرفیت خوب برای پیشرفت شهر به شمار می آید.

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0