تماس با ما
دوشنبه, 26 شهريور 1403
  • ساعت : ۰۹:۴۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 137
  • کد خبر : ۸۸۹۷
با رای قاطع نمایندگان مجلس؛ سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات شد
با رای اعتماد قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، «سید ستار هاشمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم شد.

 

با رای اعتماد قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، «سید ستار هاشمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم شد.

به گزارش روابط‌عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام و به نقل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) و در پایان بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، رای گیری در خصوص صلاحیت ها در مجلس آغاز شد که در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بصورت قاطع با 264 رای موافق به سید ستار هاشمی از 288 رای برای یک دوره چهارساله به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم، رای اعتماد دادند.

رای اعتماد مجلس در حالیست که از روزهای نخست شکل‌گیری کارگروهی ۲۰ نفره برای انتخاب وزارت ارتباطات زیر نظر شورای راهبری دولت چهاردهم، نام هاشمی به عنوان گزینه اصلی وزارت ارتباطات در این دولت مطرح بود.

سید ستار هاشمی، متولد ۱۳۵۵ در یاسوج است. او که جزو جوان‌ترین گزینه‌های فهرست کابینه دولت چهاردهم محسوب می شود، دکترای مهندسی کامپیوتر دارد و استاد تمام گروه مهندسی کامپیوتر شیراز است. همچنین مدرک کارشناسی سخت‌افزار را از دانشگاه اصفهان، کارشناسی‌ارشد هوش مصنوعی را از دانشگاه علم و صنعت و دکترای هوش مصنوعی‌ را از دانشگاه علم و صنعت و موناش استرالیا گرفته است.

هاشمی که در وزارت ارتباطات دولت دوازدهم، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰) بود، بعد از پایان این دولت، به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رفت و معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی در این سازمان شد.

ریاست هیات مدیره شرکت ایرانسل (‌۱۴۰۲ تا کنون)، معاونت فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸)، عضویت در شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان فناوری اطلاعات کشور (۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸)، مدیرکلی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶)، ریاست دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴)، ریاست بخش کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲) و دبیری کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان فارس (۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶) از دیگر سوابق کاری او است.

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0